Over Willie Dille

0
99

Arme Willie Dille, wat moet je je reddeloos, radeloos, godvergeten hebben gevoeld. In de steek gelaten door burgemeester, politie en justitie. Na je onomkeerbare daad van zelfmoord ben je ook nog eens inzet geworden van een woordenstrijd in de publieke arena die sociale media heet.

‘Menselijk’ grauw neemt deel aan dit ‘debat’ en maakt je uit voor leugenaar, racist, zegt dat je niet beter verdient omdat je lid was van een ‘foute’ partij als de PVV, of vraagt zich af waarom je niet eerder in de openbaarheid trad met je verhaal. Het is de klassieke riedel na een verkrachting: de vrouw wordt niet geloofd (“alleen haar denkbeelden waren al labiel, waarom zou ze nu eerlijk zijn?” “Misschien zei ze het om haar politieke tegenstanders te beschadigen?” “Dit verhaal komt haar PVV-boodschap te goed uit.”), had je maar geen rokje moeten dragen (“had ze haar mond maar moeten houden over de islam”), moet je maar niet in het donker alleen naar huis gaan (“had ze maar geen lid moeten zijn van de PVV”).

In deze brief wil ik het helemaal niet hebben over het wel of niet gebeuren van de ontvoering en groepsverkrachting. Het plotse afscheid van Dille maakt het bewijzen van de gruweldaad, de daders en het bestaan van een kwaad brein erachter moeilijk. Vaststaat dat muzelmannen in staat zijn om dit type seksuele jihad uit te voeren. Zijn we de taharrush-taferelen vergeten die met de jaarwisseling van 2016 in Duitsland de kop opstak, met Keulen als grootste uitwas? Duitse media verzwegen of verdoezelden de situatie. Zijn we Rotherham vergeten, waar circa 1400 kwetsbare blanke vrouwen en meisjes jarenlang misbruikt zijn door muzelmannen van overwegend Pakistaanse afkomst terwijl politie en justitie op de hoogte waren van de voorvallen en aangifte afraadden omdat dit racisme in de hand zou werken, de samenleving zou destabiliseren en stemmen zou kosten van de Labour Party? Wat te denken van Telford?

Nu is vriend en vooral vijand uiteraard geschokt, noemt men het triest en “blijft ze ondanks haar hatelijke denkbeelden ook een lieve moeder voor haar kinderen.” Het is hetzelfde slag mensen dat nu acteert medeleven te hebben met Dille en haar nabestaanden dat op een normale dag op alle niveaus van ons politiek bestel PVV-voorstellen wegstemt omdat ze van de PVV komen, ongeacht onderwerp.

Geert Wilders wordt al jarenlang streng beveiligd. Het wordt getolereerd in onze ‘open, tolerante, vrije democratie’. Is dit dan nog wel een democratie? Kun je tolerant zijn voor intolerantie? De bedreigingen richting Wilders, andere PVV’ers maar in toenemende mate ook Baudet en andere FvD’ers zijn een serieuze bedreiging voor de democratie. Willie Dille is slechts het meest recente slachtoffer op het altaar van de moderne parallelle maatschappij waar gekozen moet worden tussen het opkomen voor individualisme of collectivisme, nationalisme of globalisme, vrouwenrechten of allochtonenrechten of gehandicaptenrechten of LGBT+-rechten. Niet zelden botsen deze overtuigingen, omdat het onmogelijk is om voor alle overtuigingen tegelijk op te komen.

De verdachte opkomst van de multiculturele, multi-etnische samenleving, islam voorop, heeft de weg vrijgemaakt voor een samenleving zonder fundament en zonder doelmatigheid. Dit kan ook niet anders. Een volk, cultuur en maatschappij maken een gezamenlijke ontwikkeling door en ze bevestigen en versterken elkaar. Wanneer je deze samenstelling gaat verstoren door wildvreemden toe te laten ontstaan er scheuren, dan breuklijnen en uiteindelijk conflict in de samenleving. Dit is de waarheid die Willie Dille met regelmaat hardop uitsprak.

Isengrim