Cultuurmarxisme in de Nederlandstalige muziek

1
159

Cultuurmarxisme in Nederlandstalige muziek

Cultuurmarxisme kan worden samengevat als “de afkeer en wil tot vernietiging van de eigen oorspronkelijke West-Europese cultuur, zodat deze kan worden vervangen door de cultuur van diverse minderheden”. Deze ideologie is regelmatig verkapt terug te vinden op de televisie, op de radio, in kranten, in tijdschriften, in films en in muziek. Dit artikel zoomt in op enkele Nederlandstalige liedjes waarin een uiting wordt gedaan van cultuurmarxisme. In willekeurige volgorde:

1. Het land van – Lange Frans en Baas B

De blanke rappers Lange Frans en Baas B brachten dit nummer uit in 2005. Een cultuurmarxistisch kenmerk in dit nummer is het met enthousiasme uitpreken van zaken die schaamtegevoelens zouden kunnen opwekken. Zo is er de zin “Plunderen de wereld, noemen het de Gouden Eeuw.” De Gouden Eeuw samenvatten met deze zin is niet alleen historisch onjuist, maar doet ook geen recht aan onze voorouders. In de Gouden Eeuw kende Nederland een periode van bloeiende wetenschap, handel, kunst en cultuur. De betreffende zin uit het lied getuigt van wansmaak om onze voorouders te reduceren tot brute plunderaars. Deze veranderen in: “we bloeiden als natie en verrijkten de wereld met kunst, kennis en kunde, noemen het de Gouden Eeuw” zou toepasselijker zijn geweest.

Verderop in lied wordt gezongen: “Ik deel mijn land met Turken en Marokkanen”. Hoezo delen? Een natie kun je niet delen met andere nationaliteiten. Kloppend zou zijn: “Op Nederlands grondgebied wonen nu Turken, Marokkanen, Afghanen en mensen uit Irak, want globalisten hebben de Nederlandse overheid in hun zak”.

Bijna aan het einde van het lied wordt gezongen: “Het land waar apartheid, internationaal, het meest bekende woord is uit de Nederlandse taal.” Ze zeggen het dan wel erg overtuigend, alleen klopt er niet veel van. Het woord ‘Baas’ (verbasterd tot boss in het Engels) is namelijk het bekendste Nederlandse woord internationaal gezien. Het woord ‘apartheid’ had in het Nederlands oorspronkelijk de betekenis van ‘het heel bijzondere, het buitenissig mooie’. In Zuid-Afrika betekende dit woord “die toestand van afgeskeie of afgezonderd te wees”. Vanaf 1920 kreeg apartheid in Zuid-Afrika de betekenis ‘afscheiding op grond van ras’. Overigens kan men vraagtekens zetten of de tijd van apartheid in Zuid-Afrika nou echt zo erg was voor zwarten, of dat het allemaal wel meeviel. Zeker gezien de huidige toestand van dit betreffende land.

2. Zwart wit – Frank Boeijen

Frank Boeijen schreef het liedje naar aanleiding van het neersteken van Kerwin Duinmeijer en het vermeende racistische motief. Frank Boeijen kon scoren met zijn hit door in te spelen op het sentiment van schuldgevoel bij de Nederlandse bevolking. Hoewel in sommige media en in een deel van de publieke opinie kort na de gebeurtenis werd aangenomen dat racisme een belangrijke rol had gespeeld in de toedracht, bleek uit de veroordeling dat het niet aannemelijk was geworden dat racisme een “wezenlijk” motief voor de daad was geweest. De rechter baseerde zich in dat oordeel op een rapport van het Pieter Baan Centrum en ook Nico Bodemeijer ontkent het ten stelligste.

Elk jaar wordt Kerwin Duinmeijer nog herdacht in Amsterdam. In 2017 kwamen er ongeveer tien mensen opdagen op de herdenking in het Vondelpark. Vorig jaar heeft de gemeente Amsterdam veel moeite gedaan om de herdenking nieuw leven proberen in te blazen door deze te verplaatsen naar de Dam. De vraag rijst ook: waarom wordt er met veel moeite en publiek geld een herdenking in ere gehouden voor een moord waarbij de racistische motieven niet eens bewezen – of zelfs maar aannemelijk – zijn? Waarom wordt niet elk jaar een herdenking georganiseerd voor alle talloze slachtoffers die er zijn geweest van geweld veroorzaakt door migranten, die hier zijn gekomen wegens het omvolkingsbeleid van globalisten om onze natie te balkaniseren? In principe zou 4 mei 20:00 een uitstekende gelegenheid hiervoor kunnen zijn.

3. Iedereen is van de wereld – The Scene

Dit nummer kan bijna als volkslied worden gezien van de Nederlandse cultuurmarxisten. Het lied is populair bij actievoerders voor illegalen en wordt vaak afgespeeld op manifestaties, bijvoorbeeld als er weer een grote campagne is om het Nederlandse volk met het zoveelste generaal pardon op te zadelen. In de redenering van het lied heeft bijvoorbeeld een willekeurige Afrikaan (‘in het donker kan ik jou niet zien’) net zoveel recht om gebruik te maken van onze sociale voorzieningen als iemand wiens bloed al eeuwen geworteld is in de Lage Landen. Niet geheel toevallig voerde de NPO dit lied een tijd aan als lijflied in een promotiespotje, aangezien het een van de hoofdtaken van de NPO is om het Nederlands volk de multiculturele samenleving door de strot heen te douwen (De NPO: van elke illegaal, voor elke illegaal).

Gestoordheid

Het geloof van cultuurmarxisten is de liefde. Degeneratieve liefde wel te verstaan. Dat alle mensen, volkeren en rassen liefde voor elkaar hebben en zullen samensmelten tot één. Dat er nooit meer oorlog zal zijn. De wereld die ze willen creëren is een wereld die er nooit is geweest en die niet kan komen zolang mensen een vrije wil hebben. Het is een vals geloof dat zal leiden tot de eigen ondergang. Met zijn allen in een kringetje ‘Imagine’ zingen, kaarsjes aansteken en de schuld aan misgelopen stages geven als een of andere jihadist zichzelf opblaast is een teken van volstrekte gestoordheid. Een gezond persoon zal alles eraan doen om zijn dierbaren, samen met de gemeenschap, te beschermen tegen de vijand. Een normaal gezond geluid zul je niet vinden in de mainstreammediakanalen. Trouwe kijkers en luisteraars van deze mediakanalen worden gevoed met een leugen, niet beseffend dat ze door globalisten met een rotstreek erin worden geluisd. Door het internet krijgen steeds meer (jonge) Nederlanders de juiste informatie. Gelukkig is de tijd nu voorbij dat scholieren alles hoeven aan te nemen van een muf ruikende, met Martin Luther King en Nelson Mandela dwepende, U2 luisterende, ongewassen geschiedenisleraar. De betreffende leraar kan voortaan opgegeven worden bij een meldpunt.

Tot slot

Muziek kan een expressie van een hogere orde zijn. Muziek heeft het vermogen om voor even los van tijd en ruimte te zijn. Onder andere de vier grootste componisten ooit (Bach, Beethoven, Mozart, en Tchaikovsky) hadden het vermogen dit soort muziek te maken. Deze muziek resoneerde met de Europese ziel. Muziek heeft daarnaast het vermogen om gevoelens van trots, eenheid, zelfvertrouwen en kracht in het volk op te wekken. Zaak is deze muziek te hervinden en je verre te houden van die zwarte wolk van cultuurmarxistische liederen.

1 COMMENT

  1. Versteht iht eigentlich etwas von musik…

    I see errors all around
    I see black folks, they surround me
    Wish I was not, that much gifted
    Wish I was not, of the lifted

    Ihr wißt wer ich bin
    Alle menschen sind im gottes augen gleich
    In der Tat, In der Tat
    Aber der nahm von dem gott

    Wish I was a failure
    And not you

    Curse to see, to see to much

    Wish I was a failure
    And not you

Comments are closed.